1. Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
3. Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
4 Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
5. Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
6. Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
7. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8. Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
9. Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
10. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
11. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12. Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi, araç ve materyal geliştirme) yapar.
13. Türkçeyi iyi kullanarak etkili iletişim kurar ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili yabancı dillerdeki terimleri öğrenir ve yabancı dildeki yazıları anlar.
14. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
15. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
16. Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.