×
TUR ENG
KAYÜ Anasayfa
BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK
BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI

Kuruluş


17/04/2014 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında alınan karar sonucu, 2547 sayılı Kanunu’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 ve 7/h maddeleri uyarınca Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu bünyesinde yer alan Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı I. ve II. Öğretim Programları Develi Hüseyin Şahin Meslek Yüksekokulu’na devredilmiştir.

 

Kazanılan Derece


Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek eğitimini başarıyla tamamlayanlara “Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında Ön Lisans Diploması” verilir.

 

Program Profili


Çağın koşullarına uygun bilgi ve becerilerle donatılmış, yeniliklere açık, etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine sahip, kamu ve özel sektörün ihtiyacına cevap verebilen öğrenciler yetiştirmeyi ve öğrencilerinin nitelikli, istihdam edilebilir işgörenler olarak iş yaşamına aktif olarak katılımını amaçlayan 2 yıllık bir yükseköğretim programıdır.  Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programında, Mesleki Yazışmalar, Klavye Teknikleri, Büro Yönetimi, Dosyalama ve Arşivleme, Yönetici Asistanlığı, Meslek Etiği, Teknoloji Kullanımı, Halkla İlişkiler gibi temel bölüm dersleri verilmekle birlikte genel kültür dersleri de yer almaktadır. Ayrıca öğrencilerimiz 2. sınıfın hem güz hem de bahar döneminde yer alan Sektör Uygulamaları dersi ile program başkanlığının onayladığı yerlerde (Diş Hekimliği Fakültesi, Öğrenci İşleri, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Develi Belediyesi gibi) uygulama yapma olanağı bulmaktadır. Belirtilen uygulama ile öğrenciler, kurum ve işyerlerine gönderilerek teorik olarak öğrendikleri bilgileri sektörel uygulama becerisi ile pekiştirmektedirler. Ayrıca öğrencilere iş süreçlerini tanıma yeterliliği kazandırılması da sağlanmaya çalışılmaktadır

Mezunların İstihdam Profilleri


Programımızdan mezun olan öğrenciler, Büro Elemanı, Yönetici Asistanı, Yönetici Sekreteri, Sekreter ünvanları ile çalışma imkânı bulmaktadırlar. Her türlü ofis yönetimine ihtiyaç duyan özel sektör kuruluşlarının yanı sıra, kamu kurum ve kuruluşlarında istihdam edilebilmektedirler. Ayrıca Sağlık (Tıp Sekreterliği, Hastane Bilgi İşlem ve Arşiv servisleri, Klinik Sekreterliği vb.), Hukuk (Hukuk Sekreterliği, Adliyelerde Katiplik vb.), Turizm (Ön Büro İşlemleri-Resepsiyon Hizmetleri) gibi çeşitli alanlarda hizmet verebilmektedirler. 

Üst Derece Programlarına Geçiş


Bu programdan mezun olan öğrenciler, Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarı olmaları halinde Halkla ilişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri programları gibi 4 yıllık bir lisans programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. Ayrıca mezun olan öğrenciler yine DGS’ye girme koşulu ile Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakültelerine kayıt yaptırarak lisans mezunu olabilmektedirler

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


                                             

 



Adres ve İletişim Bilgileri (Bölüm Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)


Bölüm Başkanı: 

Doç. Dr.  Yasemin DUMRUL
Kayseri Üniversitesi Develi Hüseyin Şahin MYO Develi/KAYSERİ
Mail: ydumrul@kayseri.edu.tr